I mitten av mars kliver Sven Stojanovic in i en helt ny specialistroll som creative director under Åsa Sjöberg på innehåll, och återvänder därmed till TV4/Bonnier Broadcasting efter drygt 15 år.
Han kommer senast från en liknande roll på Meter och har under sin karriär arbetat med en mängd stora projekt – från att ha producerat finalen av Eurovision Song Contest i Stockholm år 2016 till att vara med i teamet som tog fram TV4:s nyhetsstudio.
Sven Stojanovics roll som creative director på innehållssidan innebär att kvalitetssäkra specifika produktioner på programavdelningen och i nyhetsverksamheten och Sven kommer därmed att jobba tillsammans med de kreativa team som driver program- och innehållsutvecklingen inom Bonnier Broadcasting.
– Sven är en av Sveriges mest erfarna och bästa producenter med många enormt stora projekt på cv:t, vilket gör att han passar utmärkt i den här rollen. Han har en unik kompetens med bakgrund i bildproduktion, har gjort stora reality- och studioproduktioner och kan teknik, som är avgörande för att nå fullständiga tv-upplevelser. Sven var även med i teamet när vår nyhetsstudio togs fram och är väl bekant med både verksamheten och personal inom nyhetsverksamheten, studio- och produktionshubben och programavdelningen, säger Åsa Sjöberg, innehållsdirektör.