Sven Ljungberg, som närmast kommer från rollen som varumärkes- och kommunikationschef på Skandia, går in som ny delägare i strategikonsultbolaget Stratminds.
Sven Ljungberg har en gedigen bakgrund inom såväl kommunikation som varumärkesarbete och samhälls- och opinionsbildning. Bland annat har han varit sakkunnig på Finansdepartementet, kanslichef på Stockholms läns landsting, samt seniorkonsult på PR- och kommunikationsföretag som Intellecta och Hill and Knowlton. I drygt 7 år var Sven varumärkes- och kommunikationschef på Skandia.
– Vi är väldigt glada att kunna värva Sven till oss, säger Jonas Sköld vd Stratminds. Svens arbete med att lyfta Skandias sargade varumärke har djupt imponerat på mig. Hans kunskaper är unika och kommer att vara ett kraftfullt tillskott till Stratminds. Digitaliseringen har gjort varumärkesfrågor mer komplexa i en tid då tydliga och starka varumärken kanske är viktigare än någonsin.