SurveyMonkey ökar med 17 procent till 661 miljoner kronor

När SurveyMonkey släppte sin kvartsrapport fanns det skäl till att skåla. Enkätplattformen har ökat med 17 procent och sålde för 661 miljoner kronor under första kvartalet.

Vem har sagt att det inte lönar sig att förenkla enkäter. Okej, trots att bolaget sålde för flera hundra miljoner hade man ett minus om 171 miljoner. Satsningar kostar!

Antalet betalande kunder ökade med 10 procent till 670.862 jämfört med 610.457 kunder under första kvartalet förra året. Snittintäkten per kund ökade också med 8 procent till 4000 kronor.

VD, Zander Lurie kommenterar:

Our Q1 2019 results mark a strong start to the year and demonstrate the continued progress against the execution plan we outlined during our IPO. Our recent acquisition of Usabilla strengthens our international presence and we believe our combined software solutions offer unparalleled value to customer-centric marketers and will further accelerate our enterprise sales. We continue to deliver solid revenue growth and robust cash flow, and have increased confidence in the strategy we are executing to scale our business.