SurveyMonkey inspirerar en hel bransch med sin tillväxt

SurveyMonkey inspirerar en hel bransch genom att tjäna pengar på enkäter. Hur mycket undrar du? Bara att klicka på –  Läs mer – .

SVMK som är moderbolaget till SurveyMonkey rapporterar en tillväxt om 18 procent under tredje kvartalet och intäkter om 585 miljoner kronor. Inte illa för ett bolag som sysslar med enkäter via nätet. Så hur blev det då med vinsten? Jo, bolaget tog hem en vinst om 117 miljoner under senaste kvartalet. Ska bli spännande att se hur hela året faller ut. Förväntningen är att den kommer att landa på runt 2,3 miljarder kronor.

Antalet betalande kunder har ökat från 21.000 till otroliga 621.000 och där 75 procent betalar för ett årsabonnemang. Intäkt per användare ökade från 3200 kronor till 3800 kronor.

“We are off to a great start as a public company, resulting from our strong execution and focus. SurveyMonkey was built on the belief that empowering individuals across organizations to engage with their key constituents is paramount to success. The importance of organizations understanding the voices and opinions of their customers and employees is more acute than ever. I’m confident in our strategy, our competitive position and the team we have to execute against our global opportunity,” kommenterar bolaget.