Vi har tidigare skrivit om Twitters nya sponsrade klistermärken och att det varit rätt stängda dörrar kring hur priset. Nu kommer det uppgifter – och det rör sig om minst 500 000 dollar för överhuvudtaget få köra en sådan annonskampanj. Samtidigt verkar Twitter sänka priserna för annonser i andra format.
Läs mer: Twitter är tystlåtna kring priset för sponsrade klistermärken
Det är Buzzfeed som skriver att man “enligt flera källor” har fått summan 500 000 dollar (ca 4, 25 miljoner kronor) bekräftad. Detta är dessutom det lägsta möjliga beloppet, så priset kan gå högre upp än så.
Under tiden sänker Twitter alltså priserna för de lite mindre avancerade annonsformaten, något som insatta marknadsförare kan ha att göra med att man skrämt bort många annonsörer med alltför dyra priser. Varför har man då så högt pris på klistermärken – som inte ens funnits längre än två månader?
Svaret verkar vara enkelt; man vill hålla ute mer oseriösa aktörer under den första tiden när man lanserar en ny tjänst. Priset, tror många i branschen, kan komma att bli lägre längre fram när man väl etablerat själva konceptet.