Studenter bygger kampanjsajt med verktyget Weld för Radiohjälpen

Studenterna vid Medieinstitutet i Stockholm bjo?ds i ho?stas in till en ta?vling att med Weld som publiceringsverktyg skapa ett fo?rslag till kampanjsajt fo?r Radiohja?lpen.

I bild från vänster: Mikaela Edri, Kelly Richardsson, Therese Davidsson Pajala.

En jury besta?ende av medarbetare fra?n Radiohja?lpen, Weld och Medieinstitutet har nu korat vinnarna, och inte mindre a?n tva? av fo?rslagen har visat sig ha?lla sa? ho?g klass att Radiohja?lpen beslutat anva?nda sig av dem i sin kommunikation.

I juryns motivering står bl a följande att läsa: ”Teamet bakom vinnaren ’A?rets julo?nskning’ har skapat ett mycket omfattande projekt med snygg grafik och med bra information. Stort plus fo?r integrering med Facebook och Twitter.”

Juryn vill också ge teamet bakom bidraget ”Alan”, Sophie Dennerby, Pernilla Herrgård och Marcus Johansson, ett hedersomnämnande: ”Här formuleras ett otroligt bra budskap – enkelt och mycket kraftfullt.”

Maria Olin, rektor pa? Medieinstitutet:
– Jag a?r grymt stolt o?ver va?ra studerande fra?n olika utbildningar som la tid utanfo?r sina studier fo?r att fo?rso?ka go?ra na?got bra fo?r Radiohja?lpen. Weld sto?ttade med handledning och det ka?ndes som att vi alla vann!

Tom So?derlund, VD fo?r Weld:
– Deltagarna har verkligen anva?nt sig av Welds mo?jligheter att snabbt och snyggt omsa?tta ide? till fa?rdig sajt. Ja?ttebra jobbat av samtliga deltagare. Roligt ocksa? att Medieinstitutet och en rad andra utbildningsinstitutioner nu tar in Weld i undervisningen, som ett verktyg i digital produktion.