Vi har stängt från 1 april 2020
Keymetrics

Stockholmsbyrån Dimension 46 lanserar allt-i-ett-erbjudande

Dimension 46, som är en digital byrå baserad i Stockholm, har tagit fram ett nytt erbjudande som bygger på att kunna hantera helheten i en marknadsföringskampanj, och att göra det snabbt och smidigt. Idén är kort och gott att ta fram en komplett kampanj på en dag, inklusive copy, annonsmaterial, strategi och uppsättning av kampanjen i olika kanaler.

Dagens Analys fick en pratstund med Tobias EidemDimension 46 som är den som ansvarar för erbjudandet.

Hur föddes idén om det här erbjudandet?

Idén föddes ur en frustration över hur långsamt det ibland kan gå när en kampanj ska skapas. Det ska hållas många möten, funderas och bollas. Men idag finns inte den tiden. Det är för snabba omställningar. Vi vill samla alla kompetenser vid samma videokonferens och under ett möte bena ut syfte, mål och en grundidé. Sedan, efter mötet, gör vi ut några förslag, stämmer av med kund kring budget och medieval och därefter sätts kampanjen upp och går igång. Ofta samma dag som vi drar igång projektet.

Varför är det här intressant för marknadsförare?

Därför att en hel del marknadsavdelningar just nu permitterat folk, så de hinner helt enkelt inte med. Andra kanske har tvingats säga upp retainers med konsulter och behöver snabb hjälp. I vissa fall handlar det om att få nya infallsvinklar och snabbt stöd.

Men vad är unikt med det här?

Det som är unikt är att vi har samlat de kompetenser som behövs; copy, art director, videoklippning och -anpassning, digitala medieköp, strategi, mätning och analys under ett och samma tak – och att vi är vana vid att arbeta ihop under de här förutsättningarna. Dessutom är vi vana att optimera och uppdatera material under kampanjens gång också – det är superviktigt i dessa tider.

Ok, så hur kommer intresserade företag i kontakt med er?

De kan börja med att skicka ett email till mig på tobias.eidem@dimension46.com och berätta lite kort om företagets behov, så tar vi det vidare.

Den 1 april 2020 släckte vi lampan här på Dagens Analys.