Stitch Fix går som tåget – anställer marknadschef från Google

Stitch Fix anställer marknadschef från Google för att toppa sitt team och fortsätta erövra modevärlden med sin kläd- och modeprenumerationstjänst där du får personlig moderådgivning.

Stitch Fix som beskriver sig själva som en “fashion subscription service” har verkligen gått från klarhet till klarhet och hängt på konsumenternas mognadsgrad i att köpa kläder på nätet. Med personliga moderådgivare som skickar hem dina utvalda kläder verkar det inte finnas någon broms just nu för Stitch Fix som ökat sin kundbas till 2,7 miljoner konsumenter. Användarna spenderade förra kvartalet hela 2,7 miljarder kronor på att bli uppklädda av Stitch Fix mode-experter, vilket är en ökning med 29 procent jämfört med förra året. Att företaget bara varit verksam i sju år gör det hela ännu mer imponerande.

I lyckoruset har nu Stitch Fix lockat över Deirde Findlay från Google som ska agera som företagets nya chief marketing officer.

“Deirdre is a strategic leader with a deep understanding of what drives consumer behavior and how to connect with clients in an authentic way,” said Katrina Lake, founder and chief executive of Stitch Fix, in a statement. “Her blend of vision, creativity, insight, and practical experience building personal and relatable brand experiences will be a major asset to the company as we focus on defining our brand and growing the business. We’re thrilled to have her join our team,” kommenterar Stitch Fix.