Världens samlade budgetar för marknadsföring fortsätter att växa för 39:e månaden i rad, enligt nyaste siffrorna från Global Marketing Index (?GMI?), som utförs av World Economics.
Detta index kommer varje månad, och består bland annat av en global panel med över 2000 medlemmar från marknadsföringsbranschens alla grenar.
GMI noterade 55.1 punkter, som är samma siffror som i april månad, och alla regioner har registrerat en tillväxt när det kommer till aktiviteter förknippade med marknadsföring.
Både de europeiska och asiatiska regionerna noterade en viss nedgång under föregående månad, något som har vänt – i synnerhet Europa har gått framåt, och noterar den högsta mätningen i indexet.
När det gäller fördelningen av dessa pengar så spenderas det mindre på press och radio både globalt och regionalt, och pengarna spenderas (kanske inte helt oväntat) på mobilt och digitalt. De senare har också växt starkt under maj.
TV fortsätter också att tappa världen över, utom i Europa där den faktiskt ökar.
Läs mer: Superlistan vecka 21: Banker och prisjämförelsesajter tokökar