Nu kan alla singlar att inte bara visa upp sina looks, utan även sin musiksmak efter att dejtingappen Tinder och svenska musikstreamingjätten Spotify startat ett samarbete. Detta är också ännu ett bevis på hur Spotify fortsätter att hålla sin ledande roll på marknaden.
Trots många försök från bland annat Apple och Google så verkar det inte finna någon ordentlig utmanare till Spotify för närvarande. De flesta smart-TV’s har en Spotifyapp installerad, och nästan alla man känner har appen installerad på sin smartphone.
Läs mer: Spotify har fått 100 miljoner aktiva användare – samtidigt som YouTube riskerar stort bakslag
Även om många artister är missnöjda över bristande inkomster så är man nästan tvungen att finnas tillgänglig på just Spotify. Att man nu blir ännu starkare blir uppenbart med det nya samarbetet med dejtingappen Tinder.
Numera kan alltså Tinderanvändare – som verkar vara rätt så många – se vilka låtar som en användare spelat mest på sitt konto, och därmed på en gång bestämma sig för om det är okej dejtingmaterial. Säkert praktiskt för många – och ännu ett ställe för Spotify att exponeras på.
Man behöver nämligen inte ha ett Spotifykonto själv för att plocka fram ett eget “Anthem”, en låt som ska representera hela ens karaktär bäst (hjälp!) via musiktjänsten.
Spotify har dessutom gjort det här förr – tillsammans med en konkurrerande dejtingapp, Bumble. Och man lär inte sluta leta efter samarbetspartners.
Man kommer också att lansera ett gäng Tinder-anpassade Spotifylistor, för att skapa rätt stämning. Får en att undra – finns det redan väckarklockor med bästa vakna-listan?
Åh, förresten – har du spelat upp något pinsamt så får man gömma undan det från sin profil, också. Bara så du vet…
https://youtu.be/f49Z0ZPBaWA