Musiktjänsten Spotify har förvärvat analys- och dataföretaget The Echo Nest som specialiserar sig på att samla in information om musikindustrin.
The Echo Nest arbetar redan idag med Spotify och andra redaktionella företag som BBC, MTV och Twitter med att leverera data till deras musikapplikationer.
Spotify säger att köpet av The Echo Nest möjliggör en djupare musikalisk förståelse och tillgång till verktyg som försäkrar att Spotify kan leverera ett mervärde till sin användare.
Daniel Ek, grundare Spotify
“We want to get people to listen to more music,” säger Daniel Ek, Spotifys grundare och VD i ett pressmeddelande. Vidare säger han “We are hyper-focused on creating the best user experience and it starts with building the best music intelligence platform on the planet. With The Echo Nest joining Spotify, we will make a big leap forward in our quest to play you the best music possible.”
Från Wikipedia:
The Echo Nest’s product line is based on their automatically-derived database of data about 30 million songs which is aggregated using web crawling, data mining and digital signal processing techniques. The data powers such products as music recommendation, playlist generation, acoustic analysis, music identification and data feeds.
The company also provides its music data to developers via an API used by over 7000 developers to build independent music applications. The Echo Nest released 1 million of their songs for research purposes. The company is a co-organizer of Music Hack Day.