Inför kommande börsnoteringen vill Spotify öka på intäktsförmågan. Ett sådant drag är att lansera Ad Studio på fler marknader.
Self-serve-plattformen Spotify Ad Studio gör det möjligt för annonsörer att själva ladda upp sin reklam och välja ut målgrupper.
“Ad Studio lets you create audio ads to be heard by listeners of the Spotify Free service during ad breaks between songs, on both desktop and mobile platforms. Each ad can be 15 or 30 seconds long. The ad will also need to contain a clickable image to be shown for the duration of the ad. The clickable image can link to a single URL of your choice,” skriver Spotify om tjänsten.
Att använda Ad Studio är busenkelt.
1. Set Up: Enter ad name and objective
2. Budget & Audience: Enter audience demographic, targeting, budget, and schedule
3. Ad Creative: Upload audio file and companion image, request a voiceover, add links)
Du kan välja målgrupper efter musiksmak, geografisk plats, kön, ålder, aktivitet med tjänsten och plattform (mobilt/desktop).
Ad Studio lanserades först i USA under september månad förra året och nu öppnar Spotify upp för Storbritannien och Kanada.
En beta-testare som fått använda Ad Studio kommenterar: “We know our target audience is on Spotify, so it’s really a no-brainer for us to integrate Ad Studio into our digital strategy. It lets us reach our exact audience in a hypertargeted way directly in their ears.”