När Content Marketing Awards avgjordes under förra veckan säkrade Spoon, som enda nordisk byrå, två förstapriser.
– Att vi som enda nordisk byrå vinner två priser i en så prestigefull tävling som Content Marketing Awards är helt fantastiskt, säger Anders Ribba, vd på Spoon. Det visar än en gång att vi håller högsta internationella klass.
Spoon vann första pris i två kategorier. Dels med ”Volvo Trucks vs. Koenigsegg” i kategorin ”Best Overall Use of Social Media” och dels med årsredovisningen ”The Heat Is On” för If i kategorin ”Best annual report”. Dessutom fanns ”Volvo Trucks vs. Koenigsegg” med bland finalisterna i kategorin ”Best Use of Video”.
– Vi har ett internationellt erbjudande och arbetar med flera globala uppdragsgivare. De ger oss det förtroende som krävs för att skapa innovativ och kreativ kommunikation som har tydlig effekt, säger Anders Ribba.
Content Marketing Awards är världens största tävling inom content marketing och brukar beskrivas som ”VM i Content marketing”. Juryn består av världens främsta experter inom content marketing. Tävlingen premierar kreativa content-lösningar som har bevisad effekt.
Se alla vinnare i Content Marketing Awards här.