Här kan du se hur annonser ser ut i Apple Watch

Annonsföretaget TapSense som specialiserat sig på mobila annonsnätverk har tagit fram sin vision om hur annonsering i Apples Watch och andra Wearables kommer att se ut och fungera. Det är helt rätt i tiden att fundera på hur annonseringen kommer att bli för klockan lanseras redan under våren.

apple-watch-coffee-blog

iwatch_starbucks

“Wearables and Internet of Things (IoT) are the next frontiers in the mobile revolution. We are excited to announce industry’s first programmatic ad platform for Apple Watch developers and brands. While most of our competitors are focused on banner ads and legacy platforms, we are focused on innovation and next generation platforms. Apple Watch has the potential to be a category disruptor similar to iPod or iPhone and we believe that it provides great opportunities for brands and developers to deliver engaging experiences to consumers.” säger Ash Kumar som är grundare och VD på TapSense.

TapSense ser flera fördelar med annonsplattformen för Apple Watch:

– Interaktiva format som ger fler möjligheten än traditionella banners.

– Hyper-local-targeting – Med GPS möjligheterna i Apples smarta klocka skapas det möjligheter att på riktigt ge direkta annonsbudskap till konsumenter. Barriären från att du skickar budskapet till att konsumenten ser den är minimerad.

Appley Pay – Apple Pay tillsammans med Apple Watch skapar nya möjligheter till interaktion med, åter igen, minimala barriärer.

> Läs mer här från TapSense.