I deras senaste rekryteringsvideo använder Sodastream The Mountain för att locka till uppmärksamhet.
Game of Thrones-karaktären The Mountain, som spelas av Thor Björnsson, samarbetar för fjärde gången med den världsledande kolsyremaskintillverkaren SodaStream. Den här gången medverkar Thor Björnsson i en global rekryteringsvideo vars mål är att minska plastkonsumtionen och på så sätt bidra till en hållbar värld.
Det är inte första gången som en Game of Thrones-stjärna deltar i en av SodaStreams kampanjfilmer. The Mountain spelade även en roll i videon ”Shame or Glory”, som är en parodi på den ikoniska Shame-scenen i Game of Thrones. I somras lanserade företaget kampanjen ”Homoschlepiens” i vilken Hodor från tv-serien spelade en av huvudrollerna.
— När vi använder populärkultur som Game of Thrones i vår marknadsföring når vi publiken på ett effektivt sätt. Detta tack vare eftersom vårt budskap kopplas samman med en historia som publiken redan känner till, säger Michele Fitzwilliams, nordisk marknadsdirektör på SodaStream.