Social Media Index – Expressen fortsätter att växa och TV4 engagerar

Veckans Social Media Index avslöjar att Expressen går ut hårt i sociala medier och fortsätter sin snabba tillväxt även denna vecka. TV4 har seglat upp och visar att de kan skapa engagemang.

Med klipp från Lotta på Liseberg, EM-finalen från U21 i fotboll och Tobbe har TV4 lyckats öka sitt engagemang till hela 42, 9 procent med i snitt 2,63 inlägg.

Expressen fortsätter att växa i rask takt och har nu seglat förbi Aftonbladet som verkar ha tagit en tidig semester på sociala medier. Förra veckan hade Expressen 6.000 fler följare och denna veckan har de ökat med ytterlig 1.000 svenskar. Det är bra jobbat på bara en vecka.  Engagemangsgraden är på hela 150 procent med 18 inlägg.  Det är bland annat Norwegian, Tunisien och Karims fight med Preem som lockat.

Här kan du se hela Social Media Index

För att underlätta har vi även registrerat domänen socialmediaindex.se som du kan använda för att komma direkt till listan.

Listan är under utveckling och vi tar tacksamt emot alla förslag om hur vi kan göra den ännu bättre.

Bildkälla: TV4

Mikael Karlsson 

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion. Arbetar idag på Karlssons Textbyrå där vi skriver vassa texter för våra kunder.