Patrik Kvant, 31 år och f d partner i Fieldwork, kommer senast från tre framgångsrika år på byrån A LOUD MINORITY där han som grundare, kreatör, projektledare och account director arbetat med kunder som Nike, Absolut, Activision Blizzard, Zoundindustries, Viaplay mfl.
Pressmeddelande från Snask:
– Snask har imponerat på mig under en längre tid. Inte nog med att byrån är omtalad över hela världen, dom som driver den är också unga, hungriga, galna och fantastiskt inspirerande att spendera min vakna tid tillsammans med. Snask är byrån på allas läppar, där alla vill jobba, och när jag nu kommer ombord, kommer jag göra allt i min makt för att sätta Snask på fler ställen på världskartan.
Snask grundades 2008 och hjälper idag kunder som Target, Washington Post, Lilly, Dignity Health, Fazer, Nordea Markets, Simris Alg, Oumph, Hemnet, Pang Pang Brewery och Debaser. De är en av världens mest omtalade byråer och bokas att föreläsa på de största festivalerna såväl som på företag och univer-
sitet som Google, Stanford och Dropbox. De har sitt egna rock’n’roll-band VÄG. Tillsammans med GFC driver de sin egna festival YAY. De är allt annat än en vanlig mellanmjölksbyrå.
Så här säger Magnus, grundare och Creative Director om framtiden med Kvant:
– Vi älskar Patrik lika mycket som cava och söt öl. Men det är inte därför han kommer ombord, utan för att han är len om läpparna och ett geni när det kommer till att skapa nya affärer. Med honom som consigliere kommer vi tillsammans kunna fortsätta att utveckla nya relationer, vinna prestigefyllda uppdrag och expandera internationellt. En kund jämförde oss nyligen med några av världens favoritkaraktärer. Nämligen att om vår bransch var crystal meth så hade Snask varit Walter White och Jesse Pinkman; naiva, opolerade och helt jävla fantastiska på det vi gör. Patrik blir vår Saul Goodman; pålitlig, vass och rätt dålig på Fifa.