Facebook tänker börja att sälja biljetter till konserter direkt från evenemangssidor – om det begränsade försöket visar sig fungera.
Om man får tro Buzzfeed, så har “fejjan” redan börjat testa biljettförsäljningsfunktionen bland ett begränsat antal användare i San Francisco-området. Det hela sköts rätt enkelt via knappen “Köp Biljett”.
Läs mer: 55 procent av alla på Facebook lyssnar på Spotify
Tanken är att förenkla biljettinköp, och är troligtvis ett försök från Facebook att behålla och locka konsertarrangörer till communityt. Enligt företaget använder sig miljontals människor av evenemangssidorna för att hålla sig uppdaterade om senaste spelningar i närområdet.
Facebook tar ingen del av intäkterna, och det hela kommer att skötas av tredjepartsaktörer. För närvarande kan man heller inte få biljetten levererad till sig (vare sig elektroniskt eller i fysik form), utan måste hämta den på själva arrangemanget.
Det är oklart när funktionen kommer lanseras för ett större antal användare, men det lär inte dröja alltför länge.