Snart kan du använda Facebooks annonspixel för att spåra grupper

Om du har en grupp på Facebook med över 250 medlemmar kan du snart använda Facebooks annonspixel för att spåra användarna.

Och visst är det intressant att spåra sina användare om man är admin för en större grupp. Det är ju nämligen så att annonsörer hela tiden letar efter nya möjligheter att placera sina budskap. Grupper har visat sig vara ett populärt ställe att synas i, om det är relevant förstås.

Med annonspixeln kan administratörer av grupper se vart medlemmarna tar vägen, efter att de lämnat gruppen och då faktiskt se om de också interagerat med gruppens annonsörer.

“We launched Group Insights last year as a way to help admins see metrics regarding the growth, activity and membership of their groups. We’re now expanding Group Insights to let Group admins and brands link their groups with their existing Facebook ads pixel, allowing them to understand how members in their Group engage with their websites. To protect member privacy, new Group Insights linked to the ads pixel are only available to admins who manage groups with 250 or more members. We’re beginning to test this feature with a small number of partners, and will continue to roll it out in the coming weeks,” kommenterar Facebook till Marketingland.