Under förra året så släpptes Spectacles, ett par kamerabrillor kopplade till den sociala fotoappen Snapchat. Släppet var på vanligt hipstervis rätt begränsat och de kunde i stort sett bara köpas i köpautomater (som den ovan) i större städer. Köerna var långa, och andrahandsvärdet är högt. Men detta ska nu ändras.
Läs mer: Video: så funkar Snapchats nya kamerabrillor ”Spectacles”
Enligt uppgifter till SEC (Securities and Exchange Commission, USA:s tillsynsmyndighet för handel med värdepapper) så ska man lansera kamerabrillorna på bredare front under 2017. Om det beror på att man inte tjänat mycket pengar på brillorna är oklart – till och med själva Snapchat skriver i dokumentet att man “räknar med ökade finansiella risker”.
Men man skriver alltså att man ska “göra betydliga investeringar i lager, marknadsföring, distribution och produktinnovation” i relation till produkten. Det finns dock inga uppgifter kring pris eller vart man tänker saluföra sina Spectacles.
Kommer Snapchats brillor bli en träff eller miss, som Googles glasögon?