Snapchat vill locka annonsörer med ännu fler mätningar

Att det går lite trögt för Snapchat vet nog flera vid det här laget. Om inte så är det ju bara att titta på börssiffrorna som pekar åt fel hål. Men Snapchat tänker vända på trenden med fler mätningar.
För att locka de riktigt stora annonsörerna så måste man kunna uppvisa att deras kampanjinvesteringar ger effekt. För att kunna göra det måste man också kunna mäta kampanjen och påvisa ROI.
In i mätdjungeln kastar man nu Neustar Marketshare, Nielsen, Analytic Partners och Marketing Management Analytics.  Dessa aktörer plus de femton som redan jobbar med Snapchat ska locka ännu fler annonsörer, vill man tro på Snap Inc.
Förutom nya mätsamarbeten utökar också Snapchat antalet målgrupper som man kan nå från 60 till 90. Alltså vad man vill gör är att vara mer granulär och låta annonsörer få fin-välja bland alla användare.
Om du vill läsa mer om det ska du klicka på denna länk.