Snapchats framfart fortsätter, i alla fall när det kommer till mängden nedladdningar. Under några timmar på fredagen låg de på förstaplatsen på amerikanska App Store. Vad innebär det för sociala medier?
Snapchat, den växande sociala mediesajten som slagit stort bland i synnerhet unga användare, klättrade upp på första plats över nedladdade gratisappar i iOS-appbutiken App Store. I hela två timmar, sägs det.
Läs mer: Snapchats reklamtavlor är ett internskämt riktat till existerande användare
Att ligga två timmar på listan över gratis nedladdningar kanske inte verkar som någon gigantisk framgång, men det finns några saker man då måste betänka. Detta innebär att man faktiskt laddades ner mer än Facebooks Messenger, Instagram, tja, Facebook självt och andra giganter.
Snapchat har varit på stadig uppgång sedan december, och legat på den amerikanska topp 10 eller topp 5 under större delen av tiden. Man har också varit numero uno på många andra ställen i världen, inklusive Spaninen, Brasilien, Mexico och Kanada. Men det är naturligtvis få marknader som kan tävla med den amerikanska i både ekonomiskt och symboliskt värde.
Är det revolutionerade? Kanske inte, men det är en i raden av fingervisningar på att Snapchat troligtvis är här för att stanna, big time.