Snapchat säljer sin själ med Promoted Stories

Ännu ett nytt annonsformat från Snapchat ska locka annonsörer till plattformen. Denna gång är det själen i hela tjänsten som är till salu – Stories.
Att skapa Stories i Snapchat är liksom basen i hela tjänsten. Visst kan du skicka meddelanden och lägga upp enstaka bilder, men att skapa en Story om din dag, händelsen eller vad som helst är själva grejen. En Story är bilder eller videoklipp som visas i en serie och som försvinner efter 24 timmar. Vem som helst kan skapa en Story men den visas bara för egna följare.
Läs också: Så här fungerar Snapchat – en enkel guide
Länge har Snapchat streta emot att sälja just den funktionen till annonsörer. Men med dalande siffror är man alltså nu tvungna att börja erbjuda formatet Promoted Stories.
Med Promoted Stories kan annonsörer köpa synlighet med sina Stories på Snapchat. Promoted Stories kan visas för samtliga användare, alltså inte bara för dina egna följare.
HBO och ASOS är första annonsörer att testa det nya annonsformatet på Snapchat.
Så här såg kampanjen ut för ASOS på Snapchat:
https://youtu.be/8WsbmVMyDBQ
Här kan du läsa mer om annonsering på Snapchat.