För en tid sedan rapporterades det om att Snapchat stängt sin egen kanal på tjänsten Discover. Nu verkar man ha återvänt, denna gång med en musikkanal med Spotify som sponsor.
Den nya kanalen handlar om det gångna årets musikhändelser, och ska prioritera olika musikgenrer varje gång under den kommande veckan. Innehållet är videos och artiklar, i det senare fallet ofta helt unikt material.
Läs mer: Snapchat vill vara en del av nyhetsflödet med sitt nyaste tillägg
Discover är Snapchats egen kanal är till för att att låta andra företag och nyhetsmedier nå ut till läsare med kvalitativt innehåll. Det är lite oklart kring varför man avslutade sin kanal eller varför Snapchat nu återvänder, men klart är att en av sposonerna är Spotify. Tanken är man skall kunna “swipe’a” sig till den senaste musiken i musiktjänsten samtidigt som man bläddrar i Snapchat-kanalen.
Det är också oklart om Snapchat ska göra kanalen permanent efter denna vecka, om man tänker göra mer material utan sponsorsupport eller överhuvudtaget vad som är planerat för framtiden.