På bara fyra år har Snapchat, den sociala foto-appen lyckats gå om tioåringen Twitter i mängden dagliga användare. Hela 150 miljoner uppges logga in på meddelandetjänsten varje dag!
Twitter har “bara” 140 miljoner enligt de senaste uppskattningarna, skriver Bloomberg som hänvisar till insatta källor. Nu får de alltså se sig själva omsprungna av den yngre tjänsten Snapchat.
Snapchats stora framgång blir dock egentligen mest imponerande när man ser till tillväxten det senaste året – på denna tid har man ökat med stort sett 50 procent, från 100 till 150 miljoner alltså. Man växer störst bland yngre användare, gärna de så kallade Millennials, och sägs även vara störst bland den kvinnliga delen av dessa – enligt siffror från YouGov så är 49 procent tjejer.
Det är förresten inte så underligt att Snapchat samtidigt med sin tillväxt satsar alltmer på att locka till sig annonsörer och man har på sista tiden fått stora märken som Nike, TREsemme och Pepsi att köra kampanjer i meddelandetjänsten.
Läs mer: Annonsera på Snapchat – en framgångsrik strategi?
Kommer Twitter att komma ikapp denna framgångsraket?