Notified lanserar Sparkle – en plattform för digital innehållsmarknadsföring

Mediebevakningsföretaget Notified lanserar Sparkle (www.getsparkle.io) – en ny webbtjänst som hjälper företag att dra nytta av digitalt användargenererat innehåll i sin egen marknadsföring.

Notified, som grundades 2010, har en egenutvecklad webbtjänst för professionell bevakning av sociala medier.

Nu lanserar man Sparkle, en ny plattform som samlar in, lagrar och presenterar användargenererat innehåll från sociala nätverk som Facebook, Twitter och Instagram med mera. Resultatet kan sedan kunderna använda på en mängd olika sätt; integrerat på hemsidor, på displays under events eller på kontoret, för tävlingar med mera. Allt för att öka spridningen av det innehåll som skapas och uppmuntra till ökat deltagande i dialogen.

“Syftet med Sparkle är att ge kunderna möjlighet att hitta bra innehåll som de sedan kan använda i sin marknadsföring”, säger Notifieds vd Kristopher Stenkula. “Vi tror på kraften i användargenererat innehåll, eftersom material som producerats av andra ger större trovärdighet än eget material”.

“Vi har under åren med Notified sett vilket fantastiskt innehåll som produceras kring våra kunder”, säger medgrundaren Marcus Norrving. “Dock har kunderna haft svårt att verkligen dra nytta av detta på ett optimalt sätt. Med Sparkle vill vi nu förändra detta”.

Sparkle har utvecklats i samarbete med ett antal pilotkunder. En av dessa är Bonnier som använt tjänsten både på skärmar på sitt kontor och under event.

Notified satsar nu på att växa vidare. Förutom lanseringen av Sparkle arbetar man med att vidareutveckla sin tjänst för bevakning av sociala medier. I samband med lanseringen av Instagrams annonseringsplattform lanserade man nyligen sin analystjänst för detta sociala nätverk.

Notified_VD

Kristopher Stenkula, VD Notified