För att möta medieföretagens efterfrågan på spetskompetens inom media och affärsutveckling stärker nu mediekonsultbyrån Smart Company sin kompetens med ny VD och breddar sitt erbjudande. Strategiska samarbeten med andra konsultföretag ingår också i den nya satsningen mot ett vassare konsultbolag för mediebranschen.
Smart Company, med rötter i analys och medieutveckling, stärker nu upp sitt team med Christian Quarles van Ufford som ny VD och delägare, tidigare global marknadsdirektör för Metro Inrenational samt olika chefsroller på Aftonbladet och MTG. I samma veva utvecklas ett strategiskt partnerskap med XperienceGroup. Genom partnerskapet kan Smart Company erbjuda bredare och mer omfattande lösningar i sina kunduppdrag.
”Smart Company med sin utvecklade inriktning och erbjudande ligger helt rätt i tiden och kommer passa mig som handen i handsken. Det skall också bli spännande att få samarbeta med XperienceGroup. Tillsammans kan vi skapa positiva synergier för varandras verksamheter och kunder” säger Christian Quarles van Ufford.
”Christians bakgrund, kompetens och driv i att tänka i nya banor passar perfekt för att ta Smart Company till nästa nivå. Vi har haft ett spännande samarbete under våren och sommaren där vi tillsammans utvecklat Smart Companys inriktning och erbjudande. Vi är övertygade om att det kommer gagna våra kunder”, säger Håkan Söderqvist grundare av Smart Company tillsammans med Thomas Juréhn.