Tjänsten som inte riktigt fått sitt fäste i Sverige, vad det gäller annonsörer, är kanske på väg att självdö.
Rubriken speglas i Snapchats senaste kvartalsrapport som inte var helt lyckad. På grund av den dåliga ekonomin i bolaget tog sig även aktien en kalldusch och tappade över 14 procent.
173 miljoner dagliga användare ledde till intäkter om 181 miljoner dollar. Alltså 1 dollar per aktiv användare. Ingen succésiffra med andra ord. “We are still in the very early days [of advertising],” svarade Evan Spiegel (på bild), som är grundare och VD, när siffran dök upp.
Om man nu ska se företaget från den ljusa sidan ökade intäkterna från 149,6 miljoner, förra kvartalet. Intäkterna ökade också 153 procent om man jämför med året innan.
För att gå ifrån ekonomiska tal tog Evan Spiegel fram siffran tjugo. Det är nämligen så många Snaps användarna gör varje dag.
> Här kan du läsa mer