I den här artikeln har vi listat sju heta företag som kommer på ett eller annat sätt påverka din internetanvändning. I listan hittar du företag som Slack, Stripe, Blue Apron och Magic Leap. Lär dig namnen för du kommer att vilja name-droppa dem nästa år.
1. Slack
Startupföretaget Slack vill göra kontorsarbetet mer effektivt genom att erbjuda modernare verktyg för att kommunikation mellan alla anställda.
Spana in nedan demo:
2. Stripe
Både Twitter och Facebook har lanserat köp-knappar i sitt flöde och företaget som står bakom heter Stripe. Företaget som startade för ett år sedan har redan tagit stora marknadsandelar.
> Du kan läsa mer om Stripe här.
3. Blue Apron
Startupföretaget Blue Apron har gett sig in i segmentet mat & recept med stora ambitioner att förenkla för alla hemma-kockar. Med recept, instruktioner och inköpslistor har Blue Apron tagit stora marknadsandelar i USA.
4. Coinbase
Bitcoin har haft ett turbulent år med sin valuta som åkt berg-o-dalbana. Coinbase ska försöka normalisera Bitcoins värdering under kommande år.
Flera storföretag som Microsoft och Amazon har börjat handla med Bitcoin. Kanske nästa år gör du ditt första köp med Bitcoin.
5. Snapchat
Snapchat växer så det knakar och vi tror att Snapchat kommer att bli nästa års absolut hetaste tjänst på nätet.
Relaterat: Snapchat dödar Facebook
Relaterat: Snapchat är värderad till 10 miljarder dollar
6. Fusion
Fusion är ett samarbete mellan Univision och Disney/ABC som fått mycket buzz på senaste tiden.
“The digital and television news service launched last year targeting America’s Latino community, but in recent months Fusion has begun retooling its approach. Fusion has staffed up with a Who’s Who of top journalists: Alexis Madrigal from The Atlantic, Kevin Roose from New York Magazine, Felix Salmon from Reuters and Kashmir Hill from Forbes, just to name a few.”, skriver Techcrunch.
7. Magic Leap
Mystiska företaget Magic Leap har tagit in över 3,5 miljarder kronor i kapital och lovar att frälsa världen med något enastående. Vad Magic Leap tänker göra har något med virtual reality att göra, men vem vet.
“Magic Leap is going beyond the current perception of mobile computing, augmented reality, and virtual reality,” Rony Abovitz, president, CEO and founder of Magic Leap, said in a statement when the blockbuster funding round was announced. “We are transcending all three, and will revolutionize the way people communicate, purchase, learn, share and play.”