Sizmek anställer ny EMEA-chef

Annonsplattformen Sizmek förstärker sin ledning med tre. En regionchef för EMEA, en ekonomichef och en affärsrådgivare.

Ny regionchef för EMEA blir Paul Wright med fullt operativt ansvar för Europa, Mellanöstern och Afrika.

Wright har mångårig erfarenhet som företagsledare, teknikutvecklare, kund, byråstrateg, konsult, entreprenör och styrelserådgivare. Nu får han ansvaret för Sizmeks marknadsstrategi, ny affärsutveckling, klientförvärv och kundutveckling i EMEA.

Samtidigt utsåg Sizmek Sascha Wittler till ekonomichef och George Pappachen till affärsrådgivare. Alla tre ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till Sizmeks VD Mark Grether.

“Jag är glad att hälsa Paul välkommen. Hans erfarenhet av att driva företag förstärker påtagligt vårt team”, säger Mark Grether. “Det gäller naturligtvis även Sascha och George som varit mycket framgångsrika inom sina områden.”

Innan Wright kom till Sizmek arbetade han bland annat som chef som EMEA- och APAC-chef för Apples iAd Digital Advertising Platform och som digitaliseringsansvarig på Omnicom Media Group i Storbritannien.

“Sizmek är ett företag som utvecklar nya sätt för byråer och varumärken att använda data, media och kreativitet”, säger Wright. “Jag är glad att få leda Sizmeks arbete i denna region med sin enorma tillväxtpotential.”

Wittler efterträder Andrew Bronstein som fortsätter i en rådgivande roll. Wittler har lång erfarenhet från ledande finansgrupper inom teknik- och mediesektorn. Han kommer att leda Sizmeks finansverksamhet. Tidigare var han ekonomichef för flera medie- och marknadsföringsföretag, som ProSiebenSat.1, GroupM Connect Worldwide och Quisma EMEA.

Pappachen tar med sig över 20 års erfarenhet till sin nya roll på Sizmek där han kommer att granska affärs- och juridiska frågor som företagsutveckling, strategiska partnerskap, komplexa transaktioner, regelefterlevnad, juridiska relationer och dataintegritet. Tidigare var Pappachen den förste chefen för integritetsfrågor hos Kantar, WPPs avdelning för Data Investment Management. Han har föreläst inför den amerikanska kongressen, Europeiska kommissionen och Federal Trade Commission om konsumentdata och kommersiella applikationer.