Shpock är ett verktyg för alla hipsters som vill köpa second-hand

Schibsted lanserar en ny app för att sälja second-hand. Målgruppen är tänkt att vara yngre och modemedvetna som vill på ett enkelt sätt bli av med sina prylar och köpa nya hippa plagg.

Appen heter Shpock och betyder “shop in your pocket”. Den finns redan lanserad i Italien, Tyskland, England och Österrike.

“När du använder Shpock går du på en digital promenad och upptäcker andrahandsmarknaden i din närhet. Objekten sorteras utifrån din nuvarande position med hjälp av GPS, så att du kan bläddra igenom begagnade prylar nära dig, eller så klart själv tjäna pengar på saker du inte längre använder, säger Katharina Klausberger i pressmeddelandet.

Att använda gratisversionen duger gott men om du vill pusha dina prylar får du betala för premiumversionen.

“Våra användare är unga och mobila. Fler är 70 procent av Shpocks användare är yngre än 35 år. De gillar mode, vintage och trender, och är intresserade av design. De vill använda mobilen för att köpa och sälja när och var de vill, säger Katharina Klausberger.