Sex anledningar till varför du ska välja Snapchat som marknadsföringskanal

Snapchat växer så det knakar och varje vecka kommer nya bevis som pekar på att appen är en av de mest attraktiva som marknadsföringskanal.

 1. Snapchats VD Evan Spiegel och hans team räknar med att Sponsored Selfie Filters – ett nytt reklamformat – kommer nå upp till 16 miljoner tittare per dag, rapporterar BuzzFeed. Reklamen kommer att kosta högst 700.000 dollar per dag.

2. Tidningen Cosmopolitan har i snitt tre miljoner tittare per dag på Snapchat Discover, enligt Digiday.

3. Det digitala musikvarumärket iHeartRadio fick över 340 miljoner visningar i appen under sin två-dagars festival, sa en industrikälla till Adweek.

4. Enligt en ny undersökning från Piper Jaffray är Snapchat mer populärt bland de amerikanska tonåringar än Facebook. Nära 20 procent av dem säger att mobilappen är för dem den viktigaste sociala kanalen. Den största kanalen för tonåringar är Instagram (33 procent), följt av Twitter (20 procent), Snapchat och sen Facebook (15 procent).

5. Företaget Delmondo som hjälper varumärken att synas på Snapchat har nyligen avslöjat att några av deras kunder får mellan 300.000 till 400.000 tittare per Snapchat-inlägg.

6. Snapchat har 4 biljoner videotittare per dag, enligt International Business Times rapport. Det är samma nummer som Facebook. Du läste rätt, samma som Facebook.