Den internationella kosmetikkedjan Sephora, som ägs av lyxvarumärkesgruppen LMVH Moët Hennessy Louis Vitton, uppgraderar sitt erbjudande i Norden med införandet av Salesforce Commerce Cloud och Service Cloud.
“Sephora stärker i och med det interaktionen mellan online och butik samt skapar helt unika kundupplevelser, områden som är avgörande för att nå framgång i dagens detaljhandel,” skriver man i ett pressmeddelande.
Bland annat kommer kunder att kunna få erbjudanden baserat på tidigare köp, hudtyp, kosmetikpreferenser och var i världen personen befinner sig. Med det nya systemet får konsumenter en personligare upplevelse i all interaktion med Sephora, oavsett om det är i butik eller via den enhet de väljer att handla via.
Nu är Sephora igång med Commerce Cloud i Sverige och Danmark och företaget planerar även en helt ny shoppingupplevelse över hela Europa som ska börja rullas ut under de kommande månaderna.
“För att möta förväntningarna från dagens konsumenter krävs det kundupplevelser som är personliga, snabba och som anpassas efter kundens eget val mellan fysiska och digitala kanaler,” säger Lars Grønkjær, Regional Vice President för Salesforce Commerce Cloud – Nordic & Benelux.