Schibstedkoncernens nyanställningar i den digitala publicistvärlden

Aftonbladet får en ny marknadschef och Schibsted-koncernen anställer en ny chef för de globala relationerna med sociala plattformar.
Ehsan Fadakar har tidigare arbetat för Schibsted Sverige i ramen för ett projekt kring relationen med sociala medier Han var en av grundarna till Nyheter24, där han även varit chefredaktör.
Han har också varit chef för debatter och sociala medier på Aftonbladet, skriver Resumé.
På just Aftonbladet sker en annan nyanställning, där Viktoria Gelin (som arbetat på tidningen i 11 år) nu bli marknadschef. En av hennes uppgifter blir att fortsätta satsningen på digitaliseringen av tidningens marknadsföring, säger hon själv i en kommentar i ett pressmeddelande.
Båda nyanställningarna kan visa på hur man i Schibsted-koncernen jobbar allt mer mot det digitala, något som såklart dikteras av internets (och sociala mediers) dominerande roll i nyhetsvärlden.
Läs mer: Framtiden enligt Schibsted