SAP vill köpa GDPR-företaget Gigya

För nära 3 miljarder kronor tänker SAP köpa ett företag som är i händelsernas centrum för GDPR.
Det är företaget Gigya som har en plattform för att hantera identiteter som SAP vill köpa för nära 3 miljarder kronor. Med deras tjänster kan företag administrera profiler och samtycken samt låta kunden själv få behålla kontrollen över sin data. Något som kommer att vara centralt när GDPR träder i kraft under nästa år.
Webinar: Här får du lära dig allt om GDPR
Redan idag hanterar Gigya över en miljard identiteter för olika kunder.
– De medför en mängd kompetenser och expertis som framför allt kommer att stärka våra SAP Hybris-lösningar, och som gör oss ledande i den framväxande marknaden för kundidentitets- och åtkomsthantering, säger Carsten Thoma, som är chef över SAP Hybris i ett pressmeddelande.
Så om du vill ha koll på företag som kommer att sko sig gott på GDPR så är SAP med köpet av Gigya ett av dessa.