Salesforce lanserar tre nya verktyg baserat på Datorama

Sex månader efter köpet av Datorama har Salesforce paketerat deras tjänster under egen flagga.

Datorama Marketing Cloud connectors – Gör det möjligt att importera data från sociala medier, mobila plattformar och e-posttjänster för att se över rapportering, få insikter och analysera över flera marknadskanaler.

“With the Marketing Cloud Social Studio connector, marketers can view how industry trends, brand health and competitive messaging on social media are impacting overall marketing performance within Datorama, alongside metrics from paid social media, paid media, web analytics, sales data and other marketing or advertising data,” skriver Salesforce Jon Suarez-Davis.

Datorama Developer Portal – Gör det möjligt att skapa egna API för att spåra och utvärdera kampanjdata. Tjänsten innehåller fem olika API – Platform API, Query API, Custom Data API samt Python Retrival och Custom Visualization.

The Datorama Activation Center – Gör det möjligt att bevaka kampanjdata i realtid och optimera löpande. Tjänsten innehåller pausfunktioner och så kallade trigger-alarm baserat på skräddarsydda händelser.

“Our customers are telling us they’re not interested in silos, but, more so, solutions that brings them together. That’s why we’re so bullish and excited to be expanding Marketing Cloud analytics with new Datorama data integration, activation and developer tools,” skriver Suarez-Davis.