Så här mycket är en Facebook-användare värd

Enligt siffror från annonsföretaget SocialFlow så drar varje Facebookanvändare in 14, 17 amerikanska dollar – cirka 128 kronor – i annonsintäkter varje år. Det är dock inte samma siffror som gäller i alla länder.

Det visar sig exempelvis att de som bor i USA är “värda” mer än de som bor i flera asiatiska länder; orsaken är olika sätt att spendera annonspengar i de olika regionerna, skriver AdWeek.

Hur får jag ta del av de här pengarna? Det får du inte för dem får Mark Zuckerberg och alla aktieägare.

Facebook har fått ett ordentligt uppsving när det kommer till annonsintäkter på sistone, i synnerhet mobila videoannonser. Bland annat så har man sett en ökning på 59 procent i annonsintäkter på bara ett år.

Läs mer: Facebook dundrar fram i senaste kvartalsrapporten

Andra resultat från SocaialFlows studie visar att den genomsnittlige Facebookaren ser cirka 10 annonser dagligen, och att ju dyrare en annons är, desto färre individer behöver se den på “fejjan”.

fb-social-flow