Så här fungerar Snapchat Context Cards

Snapchat har utvecklat en ny form av annonsering där användarna kan ta emot kontext-specifika erbjudanden från annonsörer.
Med det nya formatet kan användarna boka bord på en restaurang, få vägbeskrivning till en butik, boka en Uber och mer. Bakom funktionerna finner vi flera leverantörer som Foursquare, Goop, Michelin, TripAdvisor, Lyft, Uber, Bookatable, OpenTable och Resy.

Just nu finns tjänsterna bara i USA, England, Kanada och Australien.
Tanken är att man på sikt ska utöka funktionaliteten med hjälp av fler samarbetspartners, men huruvida man tänkt lansera den i fler länder är oklart.
“Anytime you can connect people with what interests them and connect them with more information and more opportunities, there’s usually a business there. But it’s just so early, I think there’s a lot of work to do first,” förklarade Snaps VD Evan Spiegel när han fick frågan om Context Cards.
Huruvida Snap ska kunna tjäna pengar på Context Cards är oklart men fränt är det ändå och kanske leder det till att användarna stannar längre på tjänsten.