Amazons sökannonser representerar bara 3 procent av alla visningar, men 35 procent av alla klick och hela 45 procent av köpen, under andra kvartalet.
Från 3 procent till 45 procent av köpen är otroliga siffror som visar att Amazon har något riktigt bra på gång med sin annonsaffär.
I och med att fler företag väljer att annonsera på Amazon istället för Google har också intäkterna ökat för plattformen med 102 procent för sponsrade produkter och 53 procent för Sponsored Brands, det som tidigare kallades för Headline Search.
Data från andra kvartalet estimerar att Sponsored Products nu står för 86 procent av all non-display på Amazon. Samtidigt stod produktsidor för 82 procent av visningarna för Sponsored Products men bara 40 procent av klicken.
Så, sökord har en viktig roll även på Amazons plattform, som på Googles. 43 procent för Sponsored Products och 62 procent av Sponsored Brands.
En himla massa procent hit och dit men det är klart värt att spana in för marknadsförare som ser Amazon som sin nya plattform.