Ruxandra till Sprinkle

Medieföretaget Sprinkle har anställt Ruxandra Bocaciu som Key Account Director för Sverige. Ruxandra har en gedigen erfarenhet av publicistiskt arbete från sina tidigare befattningar som Content Director och Editor in Chief på Smart Media Publishing.

Sprinkle har en plattform som hjälper publicister att öka trafiken och annonsörer att distribuera s.k. native reklam. I Sverige används Sprinkle av över 200 publicister och det är relationen till dem som Ruxandra nu får ansvar för.

– Sprinkle har snabbt etablerat sig på en majoritet av de svenska mediesajterna. Nu vill vi fördjupa samarbetet och vidareutveckla tjänsterna så att publicisterna får maximal utväxling av sitt innehåll. Ruxandra har precis de egenskaper vi söker och vi ser mycket fram emot att få henne ombord, säger Magnus Hultman, vd för Sprinkle.

– Sprinkles unika kompetens och erfarenhet inom IT, media och digitala produkter är väldigt inspirerande. Jag ser mycket fram emot att få vara en del av deras team, inte minst att få arbeta med den värdefulla plattform som företaget utvecklat. Att fördjupa mig ytterligare i vår digitala nutid och framtid är ett självklart val för mig, och informationskonsumtionens påverkan på medielandskapet och publicisterna engagerar mig. Jag kommer framför allt att fokusera på två områden; förvalta publicisternas behov och vara deras röst in till Sprinkle, samt vara Sprinkles förlängda arm utåt, se till så att publicisterna förstår produktens värde till fullo och får maximal utdelning av den, säger Ruxandra Bocaciu.

Ruxandra tillträder som Key Account Director Sverige den 1 maj 2015.