Hon kommer fortsätta arbetet med Bisnodes varumärkes- och positioneringsförflyttning för att bli ledande inom data och analys på den europeiska marknaden.
– Att få komma in på Bisnode mitt i en spännande förändringsresa är något jag ser väldigt mycket fram emot. Bisnode har vuxit är snabbt, både organiskt och genom förvärv. Idag har de marknadens bredaste erbjudande inom data och analys där kunderna får hjälp att nå sin fulla affärspotential. Jag ser fram emot att få bidra med min passion för strategisk transformation och min internationella erfarenhet från leda och utveckla starka varumärken, säger Rosie Kropp.
– Jag ser fram emot att få jobba med Rosie och är ödmjuk inför hennes breda och globala erfarenhet. Hon kommer vara en viktig person i att driva förändrings- och positioneringsarbetet där Bisnode ska bli ledande inom data och analys, säger Magnus Silfverberg, CEO på Bisnode.
Rosie är utbildad civiliekonom från Handelshögskolan i Stockholm. Hon startade sin karriär på Kraft Foods där hon hade en rad olika marknadsuppdrag innan hon gick vidare till Skistar som marknads- och kommunikatonsdirektör. Rosie har därefter hunnit med roller som marknadschef på Accenture Sverige, global varumärkesansvarig för Vodafone Group och marknadschef för Starbucks U.K & Irland. 2008 flyttade Rosie till Dubai för att jobba med Landor Associates, en global varumärkesbyrå, där hon ansvarade för MENA och Centralasien. 2012 blev Rosie VD för Lavandel, en konsultbyrå med fokus på varumärkesstrategi och marknadsföring för kunder i både Europa, mellanöstern och Afrika.
Hon tillträder som Chief Marketing Officer på Bisnode den 22 maj 2017.