Rocket Fuel och AudienceProject inleder samarbete inom dataanalys

Rocket Fuel, ledande leverantör inom programmatisk annonsering och AudienceProject, leverantör av digitala marknadsanalyser globalt, inleder idag ett samarbete gällande dataanalyser i Norden.  Genom samarbetet med AudienceProject når Rocket Fuels svenska kunder som använder sig av företagets DMP-och DSP-plattform 40 miljoner enheter med programmatisk annonsering.

Rocket Fuel är internationellt ledande leverantör av tekniklösningar för digital marknadsföring med starka varumärken och stora internationella byråer som kunder världen över. Med tillgången till mer än en miljon panelmedlemmar globalt är AudienceProject ledande leverantör av digitala kampanjanalyser. Något som var avgörande för Rocket Fuel i valet av nordisk datapartner.

– Vi ville hitta en partner med stor erfarenhet och starka referenser från branschen. Då AudienceProject har bevisat sin styrka i branschen inom analys, validering och targeting föll valet enkelt, säger Jez Fawcett, Produktchef, Rocket Fuel.

Men lika viktigt i samarbetet är AudienceProjects produkterbjudande.

– I samarbetet med AudienceProject kommer våra kunder att få tillgång till användaranalyser i realtid. De kan optimera sina kampanjer direkt från start och hela vägen fram tills de får sin slutrapport. Med AudienceProjects oslagbara spridning får våra kunder en unik möjlighet att nå sina målgrupper, säger Magnus Johansson, Nordenchef, Rocket Fuel.

För AudienceProject var Rocket Fuels internationella position en viktig del i beslutet att ingå partnerskapet.

– Rocket Fuel är i jämförelse med andra DSP- och DMP-leverantörer mycket starka inom programmatisk marknadsföring och har alltid hållit i taktpinnen vad det gäller utvecklingen av datadriven marknadsföring genom att ständigt förbättra sitt erbjudande inom programmatics. Detta passar väl in i vår strategi att förenkla den komplexa marknadsföringstekniken, säger Jacob Lachmann, vd, AudienceProject.