Rocket Fuel har certifierats som partner för Snapchat och kan nu därför erbjuda deras videolösning även på den plattformen.
Certifieringen Snapchat Certified Partner gör att Rocket Fuels prediktiva marknadsföringsplattform nu kan erbjuda företag och varumärken en större räckvidd och fler demografiska segment för smart-TV, video samt stöd för hela avsnitt i den existerande plattformen.
Annonsörer kan numera använda Snapchats olika annonsformat och mätverktyg. De nya funktionerna inkluderar:
● Snap Ads, som täcker hela skärmen, är 100 % synliga och har ljud på som standardinställning.
● Filter, som kan anpassas och göra det möjligt för företag att finnas där deras produkter och tjänster köps, pratas om, eller används.
● Snap Ads with Attachments, som inkluderar Long-Form Video, App Install och Web View, som alla gör det möjligt för företag och varumärken att rikta en Snap Ad-annons mot en särskild upplevelse.
“Vi är väldigt glada att integrera Snapchat i vår prediktiva marknadsföringsplattform, så att varumärken som använder Rocket Fuels plattform kan använda sig av Snapchats väldigt engagerade publik, unika annonsformat och mätverktyg. Vårt mål är att kunna erbjuda marknadsförare den mest övergripande videolösningen, som även gör att de kan dra nytta av vår marknadsledande AI- och moment scoring-teknik så att de kan komma i kontakt med rätt person, med rätt meddelande, vid rätt tidpunkt, i dagens konstanta digitala mediebrus,” säger Magnus Johansson, Nordenchef för Rocket Fuel.