Rocket Fuel som tillhandahåller en plattform för prediktiv marknadsföring, gick idag ut med mer information om sin satsning på native.
Genom befintliga samarbeten med leverantörer som DoubleClick Ad Exchange, Nativo Open, PubNative, Sharethrough och TripleLift, erbjuder Rocket Fuel ett kvalitativt inventory av nativeannonser som gör det möjligt för kunder att uppnå högre engagemang bland sina målgrupper, i det ögonblick som de är mest mottagliga.
“Eftersom byråer och varumärken strävar efter att förutse konsumentbehov samt leverera autentiska och relevanta upplevelser för konsumenter, har vi sett möjligheten att förbättra våra kunders existerande kampanjer genom att addera native. Hos Rocket Fuel är native enkelt, skalbart samt effektivt utnyttjar vår prediktiva marknadsföringsplattform och kvalitativa inventory från våra samarbetspartners”, säger John Genna, VP of Product Marketing på Rocket Fuel.
Efterfrågan på native växer snabbt. Analysföretaget BI Intelligence förutspår att 74 procent av den totala display-marknaden i USA utgörs av native år 2021, en ökning med 25 procent sedan 2015. Rocket Fuel möter detta behov genom att integrera sin prediktiva marknadsföringsplattform med native från samarbetspartners, vilket ger tillgång till marknadsledande format som in-feed och recommendation widget. Tekniken gör det möjligt för marknadsförare att nå ut i bruset hos flera partners samtidigt och fånga konsumenternas uppmärksamhet på olika enheter.
“Tack vare integrationen med TripleLift Native Exchange kan Rocket Fuels kunder nu få tillgång till över 30 miljarder in-feed-nativeannonser varje månad hos flera hundra av världens bästa publicister. Rocket Fuels AI-drivna plattform som identifierar de lämpligaste tillfällena att buda på native i kombination med formatets överlägsna effektivitet, representerar evolutionen inom programmatisk annonsering”, säger Ari Lewin”, medgrundare och Chief Strategy Officer på TripleLift.
“Vi är glada att annonsörer som använder Rocket Fuels plattform ges möjlighet att utnyttja dess sofistikerade realtidsdata och överlägsna prestanda tillsammans med inventory från över 1200 webbplatser och appar listade på Sharethrough Exchange. Det glädjer mig att se när ett företag som Rocket Fuel investerar i att skapa högkvalitativa nativeannonser som inte stör användarupplevelsen och gör det tillgängligt i större omfattning”, säger Alex White, VP Product Marketing, Sharethrough.
Idag är tjänsten Rocket Fuel Native en öppen beta för existerande kunder som vill addera kontextuellt relevant och engagerande innehåll till sina kampanjer.