Räckvidder är tillbaka i Facebooks annonsverktyg

Nu är siffrorna tillbaka när du väljer Anpassade Målgrupper i Facebooks annonsverktyg.

När du använder Anpassade Målgrupper (Custom Audiences) kommer du återigen att få se den potentiella räckvidden för hur många du kan nå med din annons. Det här är en siffra som Facebook tog bort i mars månad, förra året.

Facebook har jobbat på tre olika förändringar inför omlanseringen av räckvidderna. Integritet, nya restriktioner och upptäckt.

För det första kan du inte kolla hur många gånger som helst hur stor räckvidden är. Det finns begränsningar i hur många uppslag du kan göra. Eftersom du inte kan göra uppslag hela dagen ökar integriteten för mindre målgrupper och gör att du inte kan gräva efter minioriteter på samma sätt för då blir du påkommen.

Så här skriver Facebook:

Since suspending this feature last year, we’ve been working with researchers to improve the security of our custom audiences reach estimate feature. We focused on three key areas to curb potential misuse: privacy, protection and new usage restrictions. With these updates now in place, we are reinstating custom audience reach estimates. We continue to be grateful to the researchers who identified the bug and for working with us to fix it.

Tidigare information:

We wanted to call out a unique bug that we recently uncovered, a potential issue with custom audience reach estimates. The issue could have let potential advertisers infer targeting attributes (like gender, or country) of the people in the audiences they upload. As a precaution, we have removed reach estimates for all types of custom audiences.

This is a case of the bug bounty program working well and targeting an area that we always welcome attention on, ads.

We are always happy to see issues tackled from an academic perspective like this. Most bugs we receive are from a single researcher and in contrast this one was worked on as a team. Giridhari Venkatadri, Elena Lucherini, Krishna Gummadi, and Alan Mislove thank you for helping protect people who use Facebook.

People’s privacy and security are incredibly important to us and that is why we take any potential abuse of our service very seriously.

Läs mer här.