Infotainment- och marknadsföringssystemet wibrick® har ingått partnerskap med reklambyrån R3 från Borås som nu specialutbildas i contentskapande för iBeacon.
– Produkten känns helt rätt i tiden och dess smidighet och intelligenta prestanda ger stora kreativa möjligheter för oss och våra kunder, säger Robin Rudholm, VD på R3.
Wibrick® förser förbipasserande med platsbaserad information, via utplacerade iBeacons-moduler. Innehållet aktiveras av Bluetooth i användarens smartphone vilket gör det möjligt att engagera människor när de t.ex. besöker en butik, ett museum eller en flygplats. Användaren får då en pushnotis med platsrelevant information direkt på sin smartphoneskärm i form av text, bild, ljud och film.
Så här fungerar platsbaserad marknadsföring
Ge besökare eller kunder välkomstmeddelanden med erbjudanden vid entrén och gör direktutskick i efterhand till dem som nåtts av dina pushnotiser.
Kommunicera med användarna genom schemalagda pushnotiser bl.a. med länkar till webbsidor.
Nå spridning genom att skapa kampanjer som delas i sociala medier och länkar till webbsidor, webbformulär eller andra erbjudanden.
Användardata sparas på en hostingportal, vilket ger goda möjligheter till analyser av kampanjer, antal besök och andra användarbeteenden.