Qualtrics har utvecklat smarta kunddialoger

Vem vill inte ha en automatiserad men smart kunddialog för att både öka engagemanget och samtidigt sänka kostnaderna. Det låter som en holy grail för kunddrivna organisationer och kanske har Qualtrics lyckats.

Qualtrics vill positionera sig själva som ledande inom segmentet “Experience management business”. Och det var väl därför också som SAP köpte bolaget för en himla massa miljarder i början av året.

Syftet med köpet var solklart redan från början då man vill ta en stor del av dialog-marknaden – en marknad som ökar i samma takt som allt fler bolag digitaliseras.

Qualtrics med SAP i ryggen säger att de med sina smarta dialoger kan erbjuda mer personlig feedback baserat på avancerad realtidsanalys av både ämne och öppna texter.

With these conversational listening capabilities, organisations can deliver a superior experience by ensuring their customers are heard through the feedback process, they are participating in meaningful conversations with their users on product improvement ideas and have happier, more engaged employees by honing in directly on the issues most impacting their experience, kommenterar Qualtrics.