Programmatiskt innehåll växer explosionsartat

Enligt en ny rapport från analysföretaget eMarketer visar på att den sammanlagda omsättningen som läggs på programmatiska TV-annonser och digital video kommer att växa dramatiskt innan året är slut.

Man förväntar sig att programmatiska annonser i TV kommer växa med 127, 8 procent under 2016, och omsätta nästan 6 miljarder kronor (710 miljoner dollar) – även om det fortfarande bara kommer vara drygt 1 procent av den sammanlagda TV-annonseringens omsättning.

Läs mer: Allt du behöver veta om programmatic på 5 minuter

Man räknar också med att programmatisk digital video kommer fortsätta att växa i år, och ligga på kring 5,6 miljarder dollar (drygt 46 miljarder kronor), något som motsvarar ungefär 56 procent av den totala mängden pengar spenderade på digitala videoannonser.

Det råder ingen tvekan om vad som enligt många är framtiden för digital annonsering.

Behöver du hjälp med att hantera en programmatisk annonskampanj? Klicka här.