Hypefactors, ett danskt bolag lanseras nu på den svenska marknaden, ett PR-verktyg baserat på AI och maskininlärning vars funktioner kan liknas vid en blandning av Mynewsdesk och Retriever.
Fokus är på affärsnyttan av PR då man via sina algoritmer kan ge ett tydligt värde på ett företags genomslag i förtjänade kanaler. Sverigechef blir William Krafft som lämnar rollen som Byråansvarig hos konkurrenten Mynewsdesk.
“Hypefactors är en helhetslösning där man kan distribuera sitt PR- och sociala mediematerial,
men också bevaka det. Dessutom har man en unik algoritm som mäter det finansiella värdet
av förtjänad media, en tjänst som tidigare har saknats på marknaden. Att Hypefactors är så
starka när det kommer till både distribution, bevakning och värdering av PR är anledningen
till att William Krafft, bolagets nya Sverigechef, valde att bli en del av satsningen,” skriver bolaget i sitt pressmeddelande.
– Jag ser en enorm potential i Hypefactors då den tekniska lösningen är helt unik och ligger i
framkant. Man har verkligen tänkt på helheten när man skapat tjänsten, vilket gör den både
enkel och effektiv. Det här är ett verktyg som kommer göra livet lättare för många PR- och
marknadsavdelningar då användaren verkligen är i fokus, säger William Krafft, Sverigechef
på Hypefactors (på bild).