Poddintervju gav drömjobb på fintech-startup

Marknadsföraren och poddaren Tony Hammarlund förstärker marknadsteamet på fintech-startupen Minna Technologies.

Hur han fick jobbet är dock lite speciellt och allt började med en poddintervju med företagets marknadschef.

Nu ansluter marknadsföraren Tony Hammarlund till den Göteborgsbaserade fintech-startupen Minna Technologies som arbetar med hantering av prenumerationer. Här kommer han leda företagets satsning på content marketing.

Tony Hammarlund har under ett antal år arbetat på en mindre contentbyrå i Göteborg men är mer känd för sin podcast Digital Marknadsföring med Tony Hammarlund. I den intervjuar han några av Sveriges främsta branschexperter och marknadsförare. Det var också via podden han först kom i kontakt med Christoffer Pettersson som är marknadschef på Minna Technologies.

Intervjun gjordes i oktober 2018 och de har sedan dess hållit kontakten sporadiskt.

Det är riktigt kul att allt började med en poddintervju och det känns fantastiskt att komma in på Minna Technologies som har en superprodukt och ett grymt team, säger Tony Hammarlund. Minna Technologies har blivit utsedda till en av Europas 50 hetaste fintech startups och har bland annat Visa som partner. Något som de tillsammans med Klarna är ensamma om i Sverige.